3 effektive metoder at få dine lægge til at vokse

Metode 1

Træn dine tibialis anterior. Dette er musklen på forsiden af dine skinne ben. Dette kan enten gøres ved hjælp af en håndvægt eller en elastik.

En trænings rutine med disse inkluderet, kunne være:

A1) Standing calf raise 8×8-10 T3010 R: 30

A2) Dumbbell tibialis anterior raise 8×10-12 T2012 R: 60

B1) Seated calf raise 5×20-25 T2010 R: 60

 

Metode 2

Træn dine lægge 2 gange i løbet af en 5 dages cyklus. Denne rutine har jeg fra Charles Poliquin.

Dag 1:

A1) Seated calf raise 3×10-5-5 (rest-pause) T2010 R: 10

A2) Donkey calf raise 3×30-50 T1010 R: 120 (denne kan laves med en kammerat på ryggen)

B1) Leg press calf raise 10×10 T1110 R: 10

 

Dag 3:

Leg press calf raise 3×10/10/10 T1210 R: 90

 

Metode 3
Brug intra-rep pauser. Dette gøres ved at holde en pause midt-vejs i den koncentriske del af løftet. Denne pause skal være mellem 5-8 sekunder. Fuldfør derefter gentagelsen koncentrisk. Efter at du har taget 6-8 gentagelser på denne måde, dropper du vægten med 50% og kører til failure. Programmet vil se sådan ud:

A1) Standing calf raise 5×6-8 T2018 (pause midt-vejs koncentrisk) R:0
A2) Standing calf raise 5x failure (50% vægt af A1) T1010 R: 120

Prøv disse 3 metoder og se dine lægge opnå ny vækst!