3 ting jeg gør for at holde min træning spændende og udfordrende

3 ting jeg gør for at holde min træning spændende og udfordrende

1. Implementerer nye greb og øvelser i hver nyt program
I hvert af mine programmer, sørger jeg altid for at bruge nye greb, nyt udstyr, ændre vinkler eller noget helt fjerde. På den måde udfordrer jeg konstant min krop og sikrer at jeg ikke adapterer til min træning. Din krop ændrer sig kun hvis den udfordres og adaption er lig med stagnation. Som bonus vil det konstant at lære nye motoriske færdigheder, holde min hjerne i gang og sikre aldersbetinget atrofi.

2. Sætter mål og delmål
Det er vigtig at have mål i sin træning, delmål er dog mindst lige så vigtig. Hvis du konstant jagter det store mål langt fremme, kan du gå død i din træning og føle at der intet sker. Sæt derfor delmål du gerne vil nå indenfor hver af dine træningscyklusser. På denne måde får du konstant succes oplevelser og din træning vil tilføres fornyet lyst og energi.

3. Får andre til at lave mine programmer i perioder
Jeg har af flere omgang haft andre trænere til at lave mine programmer. Dette gør jeg først at få nye inputs og udfordre mit selv med nye vinkler på træningen, samt frigøre tid fra ikke selv at skulle programmere. I perioder finder jeg der rigtig rart bare at kunne modtage et nyt program og træne efter det.